niedziela, 22 lutego 2015

Obłęd - Erik Axl Sound

Kategoria: Psychothriller 
Wydawnictwo: Sonia Draga 
Rok wydania: 2014
Liczba stron: 388



"Obłęd" - Erik Axl Sound 
„Hipnotycznie wciągająca psychoanaliza” to sentencja z okładki, z którą w pełni się zgadzam.
Debiut tego szwedzkiego duetu piszącego pod pseudonimem Erik Axl ASound okazał się strzałem w dziesiątkę. Trylogia, którą stworzyli autorzy zapowiada się absolutnie ciekawie. „Obłęd” to pierwszy tom cyklu "Oblicza Victorii Bergman"
Książka pochłonęła mnie bez reszty. Było mrocznie, wstrząsająco, tajemniczo i bardzo intrygująco. Aż chce się sięgnąć po kolejne części. W trakcie czytania nieustannie towarzyszyło mi uczucie odrazy i niechęci do niektórych bohaterów, jednakże to raczej zamierzone posunięcie ze strony autorów. Ta książka ma za zadanie szokować, gdyż porusza ważny i trudny temat molestowania seksualnego nieletnich.  

Ta pozycja to doskonałe studium psychologiczne ludzkiego umysłu, w trakcie czytania miałam wrażenie, że brnę przez bagno. Świetnie skonstruowane wszystkie postaci, doskonale nakreślona fabuła, która niesamowicie absorbuje i skłania do przemyśleń. Autorzy zmierzyli się z niezwykle trudnym tematem, jakim jest molestowanie nieletnich i zrobili to w bardzo autentyczny sposób. Książkę czyta się z uczuciem, iż opisana historia miała miejsce w świecie realnym. Nie chcę streszczać fabuły, gdyż została ona już znakomicie nakreślona na wielu portalach, jednak gorąco zachęcam do zapoznania się z tą pozycją. W tej powieści nie znajdziecie wartkiej akcji, jednakże dla miłośników psychothrillerów powinna być absolutnie genialna. Mnie nie zawiodła, uwielbiam książki poruszające trudne tematy, napisane w mrocznym klimacie. Mimo, iż to niełatwa lektura, to bez wątpienia polecam. 


Moja ocena: 8/10 

2 komentarze:

  1. Po przeczytaniu recenzji chyba się skuszę i sięgnę po tą pozycję ;) ogólnie nie lubię tego typu książek ale zachęciłaś mnie. pozdrawiam Aguś;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale ostrzegam Olu, to ciężka, przytłaczająca lektura, jak skończyłam ostatnią część tej trylogii, to miałam totalny chaos i obłęd w głowie. Poczytałam Twojego bloga, widzę, że jesteś wrażliwą osobą, także uważaj ;)
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku :)
Będzie mi bardzo miło jeżeli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.
Z góry uprzejmie dziękuję :)