środa, 25 lutego 2015

Jedyne dziecko - J. Ketchum

Thriller/Powieść grozy 
Wydawnictwo: Papierowy Księżyc 
Liczba stron: 324




"Jedyne dziecko" - Jack Ketchum 

To było moje pierwsze spotkanie z  twórczością Jacka Ketchuma i przyznam, że autor bardzo mnie zaskoczył. Nie spodziewałam się, że to będzie tak mocna i szokująca lektura.  

W trakcie czytania tej powieści chwilami odbierało mi mowę, targały mną koszmarne odczucia, a kiedy dotrwałam do zakończenia byłam bardzo wzburzona i wstrząśnięta. Zaczynając czytać tę pozycję spodziewałam się dobrze napisanego kryminału, niemniej jednak, kiedy przeczytałam posłowie i dowiedziałam się, iż do napisania tej książki skłonił autora obejrzany na kanale HBO program dokumentalny, ścięło mnie z nóg. Okazuje się, opisane wydarzenia w tej pozycji inspirowane były prawdziwymi wydarzeniami. 

Nie będę opisywała fabuły tej książki. Napiszę tylko, że ta pozycja skłania do refleksji na temat prawa obowiązującego na całym świcie oraz kwestii związanych z wychowywaniem i znęcaniem się nad dziećmi, czyli wszechobecną patologią i przemocą w rodzinie. Jack Ketchum w tej książce doskonale przedstawił relacje panujące w wielu rodzinach, gdzie ojciec bywa okrutnym i bezwzględnym dyktatorem, natomiast reszta rodziny żyje w ciągłym napięciu i ogromnym stresie.  Ponadto autorowi świetnie udało się przedstawić zawiłości i bezduszne procedury związane z pracą sądów i prawników, Jack Ketchum w doskonały i bardzo realistyczny sposób przedstawił ten problem.

Podsumowując książka wstrząsnęła mną do granic możliwości. Polecam przeczytanie tej pozycji, jednakże przestrzegam, jest to lektura dla osób o mocnych nerwach. "Jedyna dziecko" to jedna z tych książek, które pozostawiły głęboki ślad w pamięci. 

Moja ocena: 9/10

1 komentarz:

  1. Szok szok szok!!!! Tylko takie słowa nasuwają mi się na usta po przeczytaniu tej książki. Jestem skromnym czytelnikiem i zazwyczaj czytam tylko te książki, które są polecane i mają wysokie oceny. Tak też było i tym razem bo to dzięki nieterazwlasnieczytam.blogspot.com moja ciekawość co do tej pozycji przerodziła się w zapoznanie się z jej treścią. I nie zawiodłem się. Będziecie przerażeni po przeczytaniu już połowy książki ale apogeum czeka Was pod koniec i choć może się wydać że znacie finał to jesteście w błędzie. Ja sam poleciłem tę książce swojemu koledze i miał do mnie pretensje że tak późno mu o niej powiedziałem!!! po czym przeczytał z zapartym tchem pozostałe książki których autorem jest Jack Ketchum. Reasumując żeby nie zdradzać fabuły jeżeli ktokolwiek ma ochotę na przeżycie chwili grozy, strachu, obrzydzenia, zniesmaczenia i wielu wielu innych emocji o których długo by pisać to POLECAM w 150%. Pozdrawiam i dziekuje
    nieterazwlasnieczytam !!!!

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku :)
Będzie mi bardzo miło jeżeli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.
Z góry uprzejmie dziękuję :)