piątek, 27 lutego 2015

Ogród kości - T. Gerritsen

Kryminał medyczny 
Wydawnictwo: Albatros 
Liczba stron: 416


"Ogród kości" - Tess Gerritsen 



Przeczytałam większą część kryminałów Tess Gerritsen, mogę pokusić się na stwierdzenie, że jest ona jedną z moich ulubionych autorek w tym gatunku.

„Ogród kości” w moim odczuciu to zdecydowanie jedna z lepszych pozycji tej autorki. Kryminał już od pierwszych stron zrobił na mnie olbrzymie wrażenie i pochłonął mnie tak bardzo, że trudno było rozstać się z tą książką. 


Przede wszystkim kryminał jest świetnie skonstruowany, a stworzone postacie są bardzo wiarygodne i intrygujące, wobec czego książka wydaje się autentyczną historią, która wydarzyła się bardzo dawno temu. 

Przedstawione w tej książce losy ludzi dzieją się na dwóch płaszczyznach wiekowych, w czasie teraźniejszym oraz w XIX wieku. Opisy ówczesnych metod badań mrożą krew w żyłach, sekcje oraz badania ginekologiczne ciężarnych kobiet wykonywane były gołymi rękoma, na skutek, czego zarazki przenoszono w zastraszającym tempie. Książka ukazuje nam również bezduszne metody pozyskiwania zwłok, które następnie wykorzystywano w celach naukowych. Przerażającym jest to, że w tamtych czasach rzeczywiście tak to wyglądało. W trakcie czytania tej pozycji czuje się klimat mrocznego, XIX-wiecznego Bostonu. Znakomite opisy ówczesnego życia przenikały do mojej świadomości sprawiając, iż w mojej wyobraźni malowały się obrazy tamtejszych ulic, kamienic, powozów i strojów. Ponadto autorka stworzyła niesamowity klimat grozy, który powodował, iż w trakcie czytania chwilami odczuwałam kuriozalny strach, wstręt, a nawet przerażenie.

W moim odczuciu kryminał zasługuje na bardzo wysoką ocenę, gdyż dostarcza czytelnikowi wielu emocji, emocji tak silnych, że chwilami odczuwamy na plecach zimny dreszcz. 

Myślę, że ta pozycja zaspokoi apetyt miłośników mocnej literatury. Ponadto książka dostarcza intrygującej wiedzy na temat ówczesnej medycyny.
Dodam, że autorka z wykształcenia jest lekarzem, dzięki czemu jej kryminały z 
medycznego punktu widzenia są bardziej wiarygodne i dobrze skonstruowane. 

Moja ocena: 9/10


2 komentarze:

  1. Oooo Dziękuję, właśnie nie wiedziałam od której pozycji zacząć, teraz już wiem ;) ściąganie na czytnik in progress ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo podobał mi się ten kryminał, chociaż nie myślałam, że historia kryminalna z akcją w XIXw. przypadnie mi do gustu, ale zdecydowanie warto było. Jak dla mnie bardzo ciekawa pozycja :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku :)
Będzie mi bardzo miło jeżeli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.
Z góry uprzejmie dziękuję :)