niedziela, 22 lutego 2015

Ocaliła mnie łza - Angéle Lieby

Literatura faktu - autobiografia 
Wydawnictwo: Świat Książki
liczba stron: 190 

Moja ocena: 7/10



Ta książka to bardzo emocjonalna autobiografia autorki, ukazująca czytelnikowi niezwykle rzadką chorobę układu nerwowego, czyli zapalenie pnia mózgu Bickerstaffa. Przyznaję, że jako osoba niemająca wiele wspólnego z medycyną, nigdy wcześniej nie słyszałam o tym schorzeniu.  Angéle Lieby tą książką z pewnością przybliżyła mi przyczynę, przebieg i próbę powrotu do pełnej sprawności po przebytej chorobie Bickerstaffa. Niestety tą opowieścią obnażyła również nierzadką niekompetencję i bezduszność lekarzy oraz personelu szpitalnego.  Na szczęście autorka miła olbrzymie wsparcie ze strony rodziny i przyjaciół, co dało jej ogromną wolę życia i chęć do podjęcia walki o własne zdrowie, a w konsekwencji i życie. Pocieszające jest to, że w szpitalach są jednak wśród lekarzy i całego personelu medycznego, także ludzie, którzy kierują się powołaniem i pragnieniem niesienia bezinteresownej pomocy ludziom.


Podsumowując autobiografia Angéle Lieby, to ujmująca, ale chwilami także przerażająca opowieść o ciężkiej chorobie, bólu, odbieraniu nadziei, ale i o olbrzymiej woli życia, walce, odwadze, o tym jak ważne jest wsparcie ze strony rodziny i przyjaciół. Czytając tę niewielkich rozmiarów książkę, chwilami aż trudno było mi uwierzyć, że taka historia zdarzyła się naprawdę. To niewiarygodne, że tak okrutne i przykre w konsekwencjach schorzenie może dotknąć każdego z nas. Uczucie, że zostaliśmy żywcem pogrzebani we własnym ciele, jest koszmarem, który odbija się traumą na resztę życia. Jak zapomnieć o tak dramatycznych doświadczeniach, jak wrócić do normalnego życia? Ta książka pokazuje ciężką walkę, jaką podjęła autorka, czy wygrała i nauczyła się normalnie żyć? Tego dowiedzcie się sami czytając tę niezwykłą i poruszającą historię napisaną przez życie. Polecam. 


2 komentarze:

  1. Dzień dobry, jestem w trakcie walki o wybudzenie przyjaciółki ze śpiączki #BudzimyKasie i natknęłam się na propozycję książki "Ocaliła mnie łza". Niestety nie mogę jej nigdzie zamówić. Przepraszam, że zawracam głowę, ale może chciałaby Pani ją sprzedać lub pożyczyć? <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,
      bardzo mi przykro nie potrafię pomóc, niestety to był egzemplarz biblioteczny :( Trzymam mocno kciuki za przyjaciółkę! Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń

Drogi Czytelniku :)
Będzie mi bardzo miło jeżeli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.
Z góry uprzejmie dziękuję :)