wtorek, 24 lutego 2015

Zamknij oczy - Sophie McKenzie

Thriller psychologiczny 
Wydawnictwo: Sonia Draga
Liczba stron: 432




"Zamknij oczy" - Sophie McKenzie 


Na książkę pt.: „Zamknij oczy” autorstwa Sophie McKenzie trafiłam przeglądając opinie na portalu lubimyczytac.pl. Ponieważ bardzo lubię thrillery psychologiczne, a pochlebne recenzje bardzo mnie zaintrygowały postanowiłam niezwłocznie przeszukać biblioteki w moim mieście. Okazało się, że książka jest bardzo popularna w związku, z czym przy każdej kolejnej wizycie była niedostępna. Dlatego dokonałam rezerwacji i uparcie czekałam, aż w końcu udało mi się ją wypożyczyć. Warto było o nią powalczyć, ponieważ powieść istotnie okazała się znakomitym thrillerem psychologicznym, dokładnie takim, jakie uwielbiam czytać. Rzekłabym nawet, że ta pozycja bardzo przypomina mi twórczość jednej z moich ulubionych autorek Joy Fielding, dla której książek swego czasu straciłam głowę. Może nie jest to pozycja dla miłośników mocnej i drastycznej literatury, w książce nie ma drastycznych morderstw, a trup nie ściele się gęsto, jednakże w mojej opinii ta pozycja to bardzo interesująca powieść, od której niełatwo się oderwać. W trakcie jej czytania umysł czytelnika nieustannie pracuje, próbując rozwiązać tajemnicę, której źródłem były wydarzenia sprzed wielu lat. „Zamknij oczy” S. McKenzie to w moim odczuciu doskonałe studium psychologiczne kobiety pogrążonej w rozpaczy po utracie dziecka.
  
Główną bohaterką jest Geniver Loxley, pisarka, niegdyś szczęśliwa kobieta, która niestety urodziła martwą córeczkę imieniem Beth. Gen przez osiem lat próbuje powrócić do zwyczajnej codzienności, zapomnieć o olbrzymiej stracie. Jednakże mimo wsparcia męża i przyjaciółki, kobieta nie potrafi odbudować dawnego życia, a kolejne nieudane próby zajścia w ciążę, powodują, iż Gen coraz częściej myśli o utraconej córeczce. Jej przygnębienie pogłębia się z każdym kolejnym dniem. Pewnego dnia w życiu Gen pojawia się nieznajoma kobieta, która informuje ją, iż jej dziecko urodziło się żywe, a jej ukochany mąż brał udział w misternie przeprowadzonym oszustwie. Dotychczasowe, i tak niełatwe życie Geniver wywraca się do góry nogami, a ludzie, którym najbardziej ufała stają się potencjalnymi wrogami. Czy nieznajoma mówiła prawdę, czy tylko zakpiła sobie z pogrążonej w rozpaczy kobiety? Do czego zdolna jest Gen, która przez wiele lat opłakiwała utratę upragnionego dziecka i każdego dnia marzyła o tym, aby w swoich ramionach trzymać swoją córeczkę Beth? Aby rozwiązać tę tajemnicę sięgnijcie po książkę pt.: „Zamknij oczy” Sophie McKenzie i przekonajcie się sami jak łatwo zniweczyć czyjeś życie.

Wszechobecne kłamstwo, doskonała intryga, niepewność i zwątpienie, a także ból i cierpienie to cechy charakterystyczne tej powieści. Bez wątpienia jej głównym atutem jest bardzo prawdopodobna historia, która przeraża i nie wprowadza czytelnika w znużenie. Dlatego gorąco polecam, ta pozycja to doskonały wybór dla wszystkich wielbicieli psychothrillerów. W moim odczuciu to genialna, szalenie interesująca, momentami przerażająca oraz nieustannie trzymająca w napięciu powieść, która na długo pozostanie w pamięci czytelnika.  
„Mamusia powtarzała zawsze, że to tylko bajka, ale że czasami bajki stają się prawdą. Powiedziała, że zła wiedźma to postać z bajki, ale że na świecie istnieją prawdziwi Źli Ludzie. I że nie da się ich rozpoznać z wyglądu, że czasami mogą być uśmiechnięci mówić miłe rzeczy i częstować słodyczami oraz dawać zabawki, ale w głębi i tak pozostają Źli.” Str. 7.

Moja ocena: 8/10


1 komentarz:

  1. Musi to być fantastyczna książka! Niestety tej autorki miałam przyjemność przeczytać tylko "Zawrót głowy", która była dość fajną pozycją. :) Niestety tej nie ma w moich bibliotekach, ale kto wie, może się pokuszę o zakup. :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku :)
Będzie mi bardzo miło jeżeli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.
Z góry uprzejmie dziękuję :)