piątek, 20 lutego 2015

Terapia - Sebastian Fitzek

Kategoria: Thriller psychologiczny 
Wydawnictwo: G+J
Rok wydania: 2008
Liczba stron: 285


"Terapia" - Sebastian Fitzek 

"(...) nie ma nic potworniejszego niż stan zawieszenia pomiędzy przeczuciem a wiedzą". 


Zaintrygowana pozytywnymi opiniami na temat twórczości Sebastiana Fitzk’a sięgnęłam po jego wysoko ocenioną książkę pt.: „Terapia” i w zupełności przepadłam na wiele godzin. Jeżeli takie thrillery pisze Pan Fitzek, to ja chcę więcej i z pewnością sięgnę po kolejne jego powieści. Tym bardziej cieszy mnie fakt, iż kolejne dwie stoją już na mojej półce. Uwielbiam książki w takim klimacie, gdzie trup niekoniecznie ściele się gęsto, a krew nie leje się litrami, za to atmosfera tej powieści jest niezwykle tajemnicza, pełna grozy i wątpliwości, akcja toczy się pomału, ale w pełni pochłania, intryguje i zadziwia zakończeniem. Dzięki tej książce miałam możliwość wejść w najgłębsze zakamarki ludzkiej psychiki i trochę lepiej poznać zdumiewającą i pokrętną naturę człowieka.

„Terapia” w zadziwiający i bardzo sugestywny sposób działała na moją wyobraźnię. Muszę się przyznać, że chwilami odczuwałam kuriozalny strach, być może, dlatego, że czytałam ją nocą, kiedy w domu panowała zupełna cisza. Mój umysł w trakcie lektury tej powieści zaczął płatać mi figle, a po moich plecach przebiegał zimny dreszcz. Jest to fascynujący thriller psychologiczny, napisany w bardzo przekonujący sposób. Autorowi udało się stworzyć niesamowity klimat, frapujących bohaterów oraz historię tak zagmatwaną, że moja wyobraźnia pracowała na najwyższych obrotach. Zakończenie tej historii absolutnie genialne, ta książka to idealny materiał na doskonały film. 

"(...) pisanie i czytanie są czynnościami wykonywanymi w samotności i przez to intymnymi". 
Nie podejmę się streszczenia tej historii, gdyż mam obawy, że przypadkiem zdradziłabym istotny szczegół, jednocześnie psując Wam samodzielne odkrywanie tajemnicy, która jest głęboko ukryta w mocno zaplątanej, ludzkiej psychice.  Gratulacje dla autora, gdyż to jego debiut. Z czystym sumieniem polecam tę książkę, chwile spędzone nad lekturą tej powieści były ekscytujące, pełne emocji i ciekawych wrażeń. 

Moja ocena: 9/10

3 komentarze:

  1. Uwielbiam thrillery psychologiczne, a o tym jeszcze nie słyszałam - zdecydowanie sięgnę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam :) Mnie ta książka bardzo się podobała, do tej pory najlapsza, jaką czytałam tego autora :)

      Usuń
  2. Witam, czy ma ktoś ta ksiązkę pożyczyć? uwielbiam twórczość S. Fitzka, ale tej pozycji niestety nie ma już w sprzedaży, nie moge jej również dostać w antykwariatach ani bibliotekach. Byłabym ogromnie wdzięczna.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku :)
Będzie mi bardzo miło jeżeli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.
Z góry uprzejmie dziękuję :)