poniedziałek, 2 marca 2015

Zanim zasnę - S.J. Watson

Thriller psychologiczny 
Wydawnictwo: Sonia Draga 
Liczba stron: 408 


"Zanim zasnę" S.J. Watson 


"Zanim zasnę" autorstwa S.J.Watsona to świetnie skonstruowany i bardzo pomysłowy thriller psychologiczny, który wciąga od pierwszych stron i niesamowicie pobudza wyobraźnię. Ten thriller czyta się z nieustająco napiętymi nerwami i chociaż w pewnym momencie domyślałam się już zakończenia, niemniej jednak książka nadal niezmiennie mnie ciekawiła. Uwielbiam książki, które nie wprawiają w znużenie, cały czas intrygują i mają ciekawe zakończenie. 

Główną bohaterką tej powieści jest pełna wątpliwości kobieta imieniem Christine, która cierpi na całkowity zanik pamięci.  Kobieta każdego dnia budzi się nie pamiętając kim jest, mężczyzna, który leży obok niej w łóżku wydaje się być zupełnie obcym mężczyzną, a nie jej mężem. Ponadto Christine nie pamięta własnego domu, w którym mieszka od wielu lat, nie rozpoznaje nawet własnego odbicia w lustrze. Kobieta nie ma żadnych wspomnień związanych z wszelkimi wydarzeniami w jej życiu. Christine z każdym kolejnym dniem czuje się coraz bardziej zagubiona i zdezorientowana, a jej życie przeradza się w nieustający koszmar. Christine chcąc odzyskać swoją tożsamość, postanawia zapisywać w pamiętniku wydarzenia z każdego kolejnego dnia, czy ten dziennik okaże się drogą prowadzącą do rozwiązania zagadki związanej z zanikiem pamięci? Tego dowiedzcie się sami, czytając tę nieustająco trzymającą w napięciu powieść. 


"Kim jestem w takim razie? Myślę. Zamykam oczy. Czuję się jakbym unosiła się w powietrzu. Nieuwiązana. Zagrożona zagubieniem. Muszę zakotwiczyć. Próbuję się na czymś skupić. Na czymkolwiek. Nic takiego nie znajduję. Tyle lat mojego życia. Utraconych". 

Reasumując, powieść tego debiutującego pisarza, istotnie zasługuje na bardzo wysoką ocenę. Autorowi udało się wykreować ciekawe postaci oraz intrygującą fabułę, dla mnie ta pozycja była absolutnie znakomita. Historia przedstawiona w tej książce wydaje się bardzo prawdopodobna, dlatego chwilami odnosiłam wrażenie, że czytam książkę opartą na prawdziwych wydarzeniach.Książkę czytało mi się szybko i z ogromnym zaciekawieniem, dlatego gorąco zachęcam do zapoznania się tą pozycją. 

Moja ocena: 8/10 

Na podstawie tej powieści nakręcono również film, którego premiera w Polsce odbyła się w 2014 roku. Główną rolę zagrała niezawodna Nicole Kidman. Film wyreżyserował Rowan Joffe. Ta produkcja na ekranach naszych kin ukazał się pod tym samym tytułem, co książka.   


























Zapraszam również do polubienia: www.facebook.com/nieterazwlasnieczytam


2 komentarze:

  1. Nie czytalem. Ogladalem film i byl dobry zatem ksiazka napewno jeszcze lepsza. Ogolnie sama okladka juz zacheca bo jest poprostu ładna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja czytałam o tym filmie. Chciałam iść do kina ale jakoś się nie złożyło. Książkę w każdym bądź razie przeczytam na pewno!

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku :)
Będzie mi bardzo miło jeżeli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.
Z góry uprzejmie dziękuję :)