wtorek, 3 marca 2015

Dochodzenie - D. Hewson

Kategoria: kryminał 
Wydawnictwo: Marginesy
Liczba stron: 880



"Dochodzenie" - David Hewson 


„Dochodzenie” autorstwa Davida Hewsona to w moim odczuciu wspaniały, fascynujący, momentami mroczny i nieustająco trzymający w napięciu kryminał. Książkę dostałam w prezencie i od momentu, kiedy stanęła na półce mojej prywatnej biblioteczki, nie mogłam się doczekać, kiedy po nią sięgnę. Dlatego odłożyłam na bok książki z biblioteki i zabrałam się do jej czytania. W zasadzie już od pierwszych stron zostałam przez nią całkowicie pochłonięta. Każda chwila, która odrywała mnie od tej powieści i tak była poświęcona rozważaniom na temat historii opisanej przez autora. Książka jest dość obszerna, liczy ponad 800 stron, ale dla mnie w trakcie jej czytania nie było nawet jednej chwili, w której byłabym nią znudzona, czy zmęczona. To absolutnie genialnie napisany kryminał, który dostarcza wielu emocji i nieustanie zaskakuje. 

Autorowi udało się świetnie wykreować postać głównej bohaterki, podkomisarz Sary Lund. Sara jest osobą bardzo inteligentną, zrównoważoną, wnikliwą oraz oddaną swojej pracy i trwającemu dochodzeniu. Ma wręcz obsesję na jego punkcie, a dla wyjaśnienia sprawy skłonna jest poświęcić utratę wszystkiego – kariery, miłości, a nawet rodziny. 
Podczas prowadzenia dochodzenia towarzyszy jej podkomisarz Jan Meyer, który początkowo sprawiał wrażenie słabego psychicznie, narwanego, wręcz niepanującego nad własnymi emocjami policjanta. Z biegiem wydarzeń jednak pokazuje swoje inne oblicze, oddanego partnera, który potrafi docenić upór Sary Lund. Bardzo polubiłam tych bohaterów i przez te ponad 800 stron związałam się z nimi tak bardzo, że cieszę się, iż przede mną jeszcze kolejna części tej serii, mam nadzieję, że powstaną kolejne. 

Dochodzenie to kryminał, w którym autor porusza ogromny problem, jakim jest utrata dziecka, ukazuje olbrzymi ból i cierpienie, które będzie towarzyszyć najbliższym, już każdego dnia. Ta książka w świetny sposób naświetla, także próbę powrotu do normalnego życia, ale czy to w ogóle jest możliwe?  

„(…) jak mamy żyć dalej? Zesztywniała, usłyszawszy to straszne, zwodnicze zdanie. Nie podobało się jej. Nikt nie żył dalej tak po prostu. Bliscy przełykali swój ból. Mieli nadzieję go pogrzebać. Ale on żył z nimi. Zawsze będzie żył. Krzyż, który musieli nieść. Nieustanny, powtarzający się koszmar". str. 226

Ponadto autor tej powieści w doskonały sposób obnaża fałszywy świat polityki, nieustanną walkę o władzę, przepychanki, kłamstwa i wzajemne oskarżenia. Irytujących wręcz bohaterów, mających na względzie wyłącznie własne korzyści, którzy nie bacząc na konsekwencje swoich poczynań oszukują, manipulują i przekraczają wszelkie granice moralności. W doskonały sposób odsłania techniki stosowane w trakcie kampanii wyborczej. 

Gorąco zachęcam do przeczytania tego pasjonującego kryminału, który trzyma w napięciu od samego początku, zaskakuje zakończeniem i nie pozwala o sobie zapomnieć.

Moja ocena: 8/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku :)
Będzie mi bardzo miło jeżeli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.
Z góry uprzejmie dziękuję :)