piątek, 6 marca 2015

Posłaniec - M. Zusak

Kategoria: Literatura piękna 
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia 
Liczba stron: 352




"Posłaniec" - Markus Zusak 

Po przeczytaniu „Złodziejki książek” Markusa Zusaka byłam bardzo ciekawa kolejnej powieści tego autora.  Gdybym w pierwszej kolejności zapoznała się z książką „Posłaniec” być może moja ocena byłaby wyższa, ale póki, co nic nie jest w stanie przebić „Złodziejki książek”, która stała się jedną z moich ukochanych powieści. 

„Posłaniec” to ciekawa książka o tym, jak z prostego, mało ambitnego człowieka można przeobrazić się w kogoś wartościowego, wrażliwego na ludzką krzywdę i czerpiącego satysfakcję z niesienia pomocy zwyczajnym ludziom.
Powieść napisana bardzo lekkim i prostym językiem, jednakże niosąca głębokie przesłanie, skłaniająca do refleksji, do zastanowienia się nad samym sobą. 

Gorąco zachęcam do zapoznania się z tą pozycją, to wbrew pozorom bardzo mądra  i inspirująca powieść, która pokazuje, iż na każdym etapie naszego życia można coś w sobie zmienić, wystarczy rozejrzeć się dookoła, dostrzec innych ludzi, od czasu do czasu wyciągnąć do kogoś pomocną dłoń, choćby tylko po to, by poczuć się kimś lepszym. 



"A jeżeli facet taki jak Ty potrafi się podnieść i zrobić to, co ty zrobiłeś dla ludzi, to może każdy będzie w stanie. Może każdy zdoła się wznieść ponad swoje ograniczenia". str. 341

Moja ocena: 7,5/10 

1 komentarz:

  1. Bardzo chciałabym przeczytać, gdyż nie miałam ku temu jeszcze okazji.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku :)
Będzie mi bardzo miło jeżeli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.
Z góry uprzejmie dziękuję :)