sobota, 29 sierpnia 2015

STOSIK #3 - BOOK HOUL


Sierpień dobiega końca a do mnie zdążyła jeszcze dotrzeć ostatnia paczka z książkami. Wszystkie książki zakupiłam w księgarni internetowej nieprzeczytane.pl. Na chwilę obecną nie znalazłam księgarni, która oferowałaby książki w niższej cenie... 
  



***
"Rosół z kury domowej" - Natasza Socha 
Cztery kury domowe wyruszają na poszukiwanie radości życia, zagubionej kobiecości i dobrego seksu. 
Wiktoria - architekt z wykształcenia, kura domowa z konieczności - wiedzie idealne życie u boku Tymona. Spełnia jego zachcianki, prowadzi perfekcyjny dom i rozróżnia wszystkie rodzaje garnków. Gdy pewnego dnia mąż oświadcza jej, że oczarowała go kognitywna inteligencja niejakiej Anny, życie Wiktorii zmienia się o sto osiemdziesiąt stopni...

O tej książce marzyłam od dnia zapowiedzi, przeczytałam na jej temat mnóstwo pochlebnych recenzji, cieszę się, że wreszcie zawitała i w moje progi. 

***
"We dnie, w nocy" - Agata Kołakowska 
Są zdarzenia, o których nie da się zapomnieć, są błędy, których nie sposób naprawić. 
Anna ma męża i córkę. Pracuje w firmie zajmującej się aranżacją zieleni. Kiedy wysyła rodzinę na weekend do teściów, w końcu ma czas tylko dla siebie. Może podsumować swoje dotychczasowe życie. Chyba nie do końca spełnia młodzieńcze marzenia. Mimo wszystko Anna stwierdza, że przecież nie może narzekać. Skoro nie jest źle, to dlaczego nie jest do końca dobrze? Piotr jest oddanym ojcem i dobrym mężem. Pracuje jako dziennikarz, co jest spełnieniem jego pragnień z młodości. Jednym słowem, ma wszystko, na czym mu zależy. Jednak na tym sielskim obrazku znajduje się rysa widoczna tylko dla niego. Życie Anny i Piotra skrywa sekret, o którym chcieliby zapomnieć. 

Do zakupu tej powieści skłoniła mnie wspaniała recenzja Oli, z Aleksandrowych myśli.

***
"Ne zabierajcie mi dziecka" - Cathy Glass
Zagubiona i samotna nastolatka. W sercu Cathy znajdzie się miejsce dla obojga. 
Kiedy Jade wprowadza się do Cathy, ma zaledwie siedemnaście lat, jest w ciąży, samotna i bezdomna. Rozpaczliwie pragnie zatrzymać córkę, lecz przecież sama jest niemal dzieckiem i z trudem radzi sobie z obowiązkami, które pojawiły się wraz z przyjściem na świat Courtney. 

Bardzo lubię twórczość C. Glass, jej książki za każdym wywołują u mnie mnóstwo różnorodnych emocji. Lubię od czasu do czasu zafundować sobie powieść, która zupełnie rujnuje mój spokój psychiczny. C. Glass robi to za każdym razem... nie można wyrzucić z pamięci historii, o których opowiada...

***
"Jeden Bóg" - Katarzyna Mlek
Czy jeden człowiek, cechujący się nieprzeciętną inteligencją, determinacją oraz okrutną bezwzględnością może w ciągu półwiecza odmienić świat, który znamy. Miran  Zieliński jest zdolnym genetykiem. Sfrustrowany pracą w Austrii, która nie daje mu możliwości rozwoju, postanawia wrócić do Polski i korzystając z pomocy finansowej zamożnego kochanka zrealizować plan. Plan, który pozwoli bez końca przedłużać ludzkie życie. 
***
"Zapomnij patrząc na słońce" - Katarzyna Mlek
Małą Hankę, wychowującą się w biednej śląskiej rodzinie, od zawsze dręczą złe sny. W świetle dnia każdy koszmar wydaje się mniej straszny. Jest po prostu chaotyczną kombinacją porażających scen przemocy i śmierci, rozgrywających się w absurdalnych okolicznościach. Nikt nie wie, co to za miejsca. Nie zna ofiar. Ot, głupie sny. Nie warto ich rozpamiętywać. 
A jednak życie dziewczynki zmierza w szaleńczym tempie ku niezrozumiałemu końcowi. Kolejne wydarzenia są coraz bardziej intensywne, każdy dzień coraz trudniejszy, każdy rok coraz dłuższy... 


Na książki Katarzyny Mlek mam, ochotę od dawna, dlatego tym razem postanowiłam dać szansę nieco starszym publikacjom. Czytaliście?

***
"Znikasz" - Christian Jungersen 
Czy o tym, kim jesteśmy, decydują jedynie procesy neurobiologiczne zachodzące w mózgu? 
Mia cieszyła się, kiedy jej mąż znów zaangażował się w ich związak, który jeszcze niedawno przechodził poważny kryzys. Jednak gdy Frederik podczas rodzinnych wakacji doznaje ataku, okazuje się że powodem zmian jego osobowości jest guz mózgu. Wkrótce wychodzi na jaw, że mężczyzna w tajemnicy przed rodziną dopuścił się milionowych oszustw. Kobieta musi teraz chronić siebie i syna przed mężem, który zmienia się w nieobliczalną osobę... 

Na tę powieści nabrałam ochoty dzięki recenzji Eweliny, autorki bloga Ruda Recenzuje.
***
"Złączeni" - Carol Cassela
Kto ma prawo decydować o dalszym życiu lub śmierci osoby w śpiączce? 
Do szpitala w Seattle trafia niezidentyfikowana kobieta - ofiara wypadku, którego sprawca zbiegł z miejsca zdarzenia. Lekarze walczą o jej życie, ale mijają dni i nie zjawa się nikt, kto pomógłby ustalić jej tożsamość. Czuwa nad nią lekarka, Charlotte, której nie daje spokoju los pacjentki i która stopniowo odkrywa, że łączy je więcej, niż przypuszczała. Postanawia zgłębić zagadkę przeszłości tajemniczej kobiety, co doprowadzi do nieuchronnego zderzenia jej życia zawodowego z osobistym, a ceną może się okazać jej szczęście. 

Na temat tej powieści naczytałam się mnóstwo pochlebnych recenzji, musiałam ją mieć! 

***
"Miasto cieni" - Ransom Riggs
Miasto cieni to książka o niezwykłym świecie telepatii i pętli czasowych, o pokazach w lunaparkach i istotach umiejących przybierać inne formy. Nie brakuje w niej dorosłych "osobliwców", śmiertelnie niebezpiecznych upiorów oraz niesamowitej menażerii niepowtarzalnych zwierząt. Podobnie jak poprzednia książka z serii o osobliwych dzieciach, Miasto cieni łączy fantazję z niepublikowanymi dotąd dawnymi zdjęciami, tworząc jedyną w swoim rodzaju, niezapomnianą lekturę.  

Niedawno zakupiłam pierwszy tom tej serii, chociaż książki trochę odbiegają od moich upodobań czytelniczych to jednak niniejszy cykl, budzi od długiego czasu moją ciekawość. Ponadto te książki są tak pięknie wydane, że musiałam mieć je na półce swojej biblioteczki. 
***
"Dzieci gniewu" - Paul Grossman 
W stanach Zjednoczonych wybucha wielki kryzys, a Berlin musi radzić sobie z własnymi problemami. Oto bowiem w mieście wybucha epidemia zachorowań. W tym samym czasie młody detektyw żydowskiego pochodzenia - Willi Kraus - dokonuje szokującego odkrycia. W jednym z miejskich kanałów spoczywa worek zawierający wygotowane dziecięce kości oraz Biblię z zakreślonymi cytatami. Berlińskie media natychmiast podchwytują temat tajemniczego Dzieciożercy. Obywatele żądają ujęcia zbrodniarza, ktoś musi ponieść karę... 

Do zakupu tej powieści zachęciła mnie entuzjastyczna recenzja Pauli, autorki bloga Rude Recenzuje.
***
"EKSPOZYCJA" - Remigiusz Mróz 
Tej książki nie muszę opisywać, słyszeli o niej już chyba Wszyscy! W ostatnim czasie zupełnie opanowała rynek czytelniczy, blogsferę, facebooka oraz wszystkie księgarnie... zamykam oczy, a pod moimi powiekami ukazuje się okładka najnowszej powieści Remigiusza Mroza, pisarza, który wkroczył na polski rynek wydawniczy z ogromną mocą i wykradł serca większości czytelników!

Teraz, także ja jestem szczęśliwą posiadaczką najnowszej powieści Remigiusza Mroza! Przeczytam jak najszybciej!
  
***
"CRAZY DRAWINGS" - Antystresowe kolorowanki dla dorosłych. 
Kolorowankę wygrałam w konkursie zorganizowanym przez Klaudię, autorkę bloga Nowe Horyzonty. Bardzo dziękuję! 



Wpadło Wam coś w oko? Zapraszam do dyskusji... 
Pozdrawiam razem z Maksiem i życzę zaczytanego weekendu... 

17 komentarzy:

  1. Rosół z kury domowej jest rewaluacyjną książką, Dzieci gniewu mam i zamierzam się zabrać, u mnie w sierpniu przybyło sporo książek m.in.: Milion małych kawałków, Więcej Czerwieni Kasi Puzyńskiej czy trzy książki Matthew Qiucka ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Obserwuje :)

    http://mackenziexox.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, szalejesz! Czytaj szybciutko "Miasto Cieni", bo niedługo trzeci tom ;) Widzę też nowego Mroza <3 Czekam na recenzje!

    OdpowiedzUsuń
  4. Przeczytałabym "Złączeni" czy też "We dnie, w nocy" ..

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. "Znikasz" zapewniła mi niesamowitą przygodę, a "Rosół" niedługo dołączy do mojej biblioteczki. Jestem również bardzo ciekawa książek p. Mlek i p. Kołakowskiej :) Jeszcze nie zamawiałam na nieprzeczytane, ale widzę, że wiele osób sobie chwali tę stronkę, więc chyba sama w końcu spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. "Ekspozycja" i u mnie się pojawiła. ;) Już nie mogę doczekać się lektury! A "Dzieci Gniewu"... mocna lektura. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Książkami Kasi Mlek nie powinnaś się rozczarować. Ja uwielbiam jej prozę, więc serdecznie polecam Ci jej książki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Również mam w planach sięgnąć po "Rosół", gdyż już tyle się naczytałam o tej książce, że muszę w końcu wyrobić sobie swoje zdanie na jej temat ;) Zazdroszczę również "Ekspozycji", ale ja najpierw chcę przeczytać "Kasację" :)

    OdpowiedzUsuń
  9. "Ekspozycja" jak i inne książki Remigiusza Mroza zasilą moje półki w najbliższym czasie. Taką przynajmniej mam nadzieję. Przeczytałam "Kasację" i jestem pod wrażeniem pisarskich zdolności autora :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Warto było czekać, aż ukaże się co też kryła Twoja paczka! :)
    Świetne łupy! :) Na "Dzieci gniewu" po pochlebnych opiniach mam wielką ochotę. Będę sprawdzać, czy Ciebie również poruszyła ta książka. :)
    Nie wiem jak to działa, ale w każdym miesiącu wychodzą coraz to bardziej kuszące lektury, a jeszcze przeglądając stosiki potrzeba książkowego chciejstwa wzrasta. ;) Muszę chyba ograniczyć wędrówki po blogach, bo mój portfel stanowczo ostatnimi czasy leży i kwiczy z braku zawartości pieniężnej... :P

    OdpowiedzUsuń
  11. "Zapomnij patrząc na słońce" to dobra, pomysłowa i wzruszająca powieść, więc nie powinnaś czuć się nią rozczarowana. "Dzieci gniewu" również mogę polecić, pomimo małych mankamentów :) "Miasto cieni" jak i "Osobliwy dom..." kuszą mnie od dłuższego czasu, więc chyba będę musiała poszukać tych książek.
    Miłej lektury! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ah, jak ja uwielbiam takie wpisy :) lecę dziś po "Znikasz" już się nie mogę doczekać :) świetne nowości :) miłego czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wreszcie się doczekałam tego stosiku. Bardzo mnie ciekawił :)

    Czytałam obie książki Katarzyny Mlek i obie robią wrażenie na inny sposób :) Ogromnie chcę poznać fenomen Mroza i mam nadzieję szybko poczuć go na własnej skórze ;) Miasto cieni właśnie dostałam od wydawnictwa :) Pierwszy tom serii bardzo, ale to bardzo mi się podobał. Szczególny klimat dają powieści osobliwe zdjęcia...

    OdpowiedzUsuń
  14. Wiem, że się zapewne już powtarzam, ale ogromnie podobają mi się Twoje książkowe wybory. Wręcz co widzę nowy stosik na Twoim blogu, myślę sobie, że właśnie o tej książce myślałam lub tę zamierzam kupić. Podobnie jest i tym razem. Planuję przeczytać "Rosół z kury domowej", "Złączeni" i "Znikasz". Wszystkie trzy mnie jednakowo ciekawią. No i planuję jeszcze pokolorować "Crazy Drawings". ;-) Serdecznie gratuluję wygranej i przesyłam pozdrowienia dla mojego ulubieńca ze zdjęcia:-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Miłej lektury! Bardzo żałuję, że nie czytałam jeszcze żadnej z tych książek, a wszystkie wydają się być niezwykle interesujące :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Złączeni mnie rozczarowali tylko w maleńskim procencie, to bardzo dobra książka ;)
    Natomiast Ekspozycja - sama wiesz, uwielbiam tego pana ;)
    Zapomnij patrząc na słońce ma tak genialną okładkę, że po prostu musiałam kupić, jestem ciekawa co znajdę w środku. na razie brakuje mi na to czasu, ale jak mnie skutecznie przekonasz... ;)
    Cudownej lektury i samych pozytywnych zaskoczeń ;)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku :)
Będzie mi bardzo miło jeżeli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.
Z góry uprzejmie dziękuję :)