piątek, 22 stycznia 2016

Stosik #1 - IMIENINOWE ZDOBYCZE!




Jak co roku w Dzień Babci obchodzę swoje imieniny! Dlatego zupełnie bez wyrzutów sumienia, mogłam pozwolić sobie na drobny prezent w postaci książek! Moje absolutne "must have" tego miesiąca  wyczekiwane, upragnione — zdobyte! Tym razem Aros.pl spisał się na medal bowiem książki dotarły do mnie w błyskawicznym tempie! 



***


REMIGIUSZ MRÓZ

"Przewieszenie" —  Podhalem wstrząsa seria wypadków w górach. Początkowo czarna passa wydaje się jedynie ciągiem pechowych zdarzeń, jednak śledczy ostatecznie odkrywają związek między ofiarami. Każe on sądzić, że ktoś morduje turystów na szlakach.Dochodzenie prowadzi komisarz Forst. Szybko zdaje sobie sprawę z tego, że zabójstwa powiązane są ze sprawą, nad którą pracował z Olgą Szrebską. Zaczyna tropić mordercę, zbierając okruchy informacji, które ten zdaje się z premedytacją zostawiać.
Kiedy zbliża się do rozwiązania sprawy, doganiają go upiory z przeszłości. Wiktor Forst będzie musiał stawić czoła nie tylko człowiekowi, którego ściga, ale także ludziom gotowym zrobić wszystko, by go pogrążyć.

Wyczekiwane od chwili przewrócenia ostatniej strony "Ekspozycji"! Wreszcie jest w moich rękach - teraz muszę tylko znaleźć czas, aby przeczytać! ;). 

"Parabellum. Głębia osobowości" — Trzeci, ostatni tom świetnie przyjętej serii historycznej!Jest rok 1940, fala nazizmu zalewa Europę. Polacy resztkami sił walczą z okupantem, a ich człowieczeństwo zostaje wystawione na próbę…
Braci Zaniewskich czeka daleka i niebezpieczna droga. Po odnalezieniu przyjaciela z armii Bronek postanawia przedostać się na Zachód, gdzie mają formować się polskie oddziały. Nie wszystko jednak idzie zgodnie z planem. Decyzja podjęta pod wpływem chwili zupełnie odmieni jego los. Tymczasem Staszek, rozdzielony z Marią, niechybnie zmierza prosto na spotkanie śmierci…
Po drugiej stronie barykady pewien oficer SS będzie musiał zdecydować, czy ważniejsza jest dla niego lojalność wobec kraju, czy wobec ludzi…

Mam na półce dwa pierwsze tomy, ciągle czekają na swoją kolej... w tym roku muszę nadrobić Mrozowe zaległości! Nie mogło zabraknąć na półce ostatniego tomu! :). 

***


"Forrest Gump" — Winston Groom 

To opowieść o nas i o naszych powszednich marzeniach. Ciepła i zgryźliwa jednocześnie, niebywale śmieszna opowieść idioty. Na jej podstawie nakręcono film, który otrzymał sześć Oscarów.

Wstyd się przyznać, ale znam ten tytuł wyłącznie z ekranizacji... najwyższy czas nadrobić braki w słowie pisanym! 

"Middlesex" — Jeffrey Eugenides 

Obejmująca osiem dekad – i jedno niezwykle trudne dojrzewanie – powieść Jeffreya Eugenidesa jest świetną, całkowicie wyjątkową baśnią o skrzyżowanych rodowodach, subtelnościach płci oraz głębokich, nieczystych ponagleniach pożądania. MIDDLESEX jest spełnieniem wielkiego talentu pisarza, uznanego przez Granta i The New Yorker za jednego z najlepszych amerykańskich powieściopisarzy.

Na tę powieść narobiła mi wielkiej ochoty Olga Majerska, która całkiem niedawno recenzowała tę powieść na swoim blogu — Okiem Wielkiej Siostry - polecam lekturę recenzji Olgi, być może i Wy ulegniecie pokusie! ;). 

Jest jeszcze kilka nowinek wydawniczych, na które pragnę zapolować w tym miesiącu, bez wątpienia na "Awarię małżeńską" Magdaleny Witkiewicz i Nataszy Sochy. Spoglądając na swoje piętrzące się stosy, planuję powstrzymać swoje zapędy w tym roku i zdecydowanie ograniczyć książkowe zakupy - czy mi się uda? Czas pokaże... ;). 

Dodatkowo w moje imieniny dotarła do mnie jeszcze inna miła niespodzianka! Jak już wspominałam na moim facebookowym profilu od wczoraj jestem na liście stałych recenzentów Wydawnictwa Oficynka! W związku z powyższym na blogu systematycznie będą pojawiały się moje recenzje wybranych nowości wydawniczych Oficynki. Bardzo mnie cieszy ta współpraca bowiem po pierwsze nadeszła zupełnie niespodziewanie, a po drugie książkowe propozycje Wydawnictwa są zgodne z moim gustem czytelniczym. Wielka radość! 



Wydawnictwu serdecznie dziękuję za okazane zaufanie! 


Na koniec mimo panującej zimy przesyłam gorące pozdrowienia... :).









51 komentarzy:

  1. Forrest Gump, czyli klasyki ciąg dalszy? :) Po tym, jak "zajęłaś się" powieściami "Zabić drozda" i "Wyznania gejszy", sama nabrałam na nie ochoty, a tu kolejny tytuł, który trzeba poznać:) A jeśli chodzi o Mroza, czekam na swój egzemplarz "Kasacji" i ciekawa jestem bardzo, czy mnie też porwie ta Mrozomania :)

    pozdrawiam ciepło :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Ewelinko :) Klasyki ciąg dalszy... tak dobrze mi z nią ostatnio było, że planuję w tym roku czytać jej znacznie więcej :) Oby tylko czas mi na to pozwolił :) Mroza polubiłam, dobrze czyta się książki tego autora :) Lekko, przyjemnie i z nieustającym zaciekawieniem :) Cieszę się, że planujesz przeczytać Kasację, bardzo jestem ciekawy, czy Ci się spodoba :) Czekam na Twoją recenzję :)

      Również pozdrawiam :*

      Usuń
  2. Gratuluję tak wspaniałych zdobyczy! I oczywiście wszystkiego najlepszego z okazji imienin, w końcu nie każdy ma okazje je świętować w dzień babci :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :* Dzięki temu, że w Dzień Babci, łatwiej o nich pamiętać ;))

      Usuń
  3. Piękny stosik! Przygarnełabym dosłownie każdą pozycję!:)

    Wstyd ale ja jeszcze nie przeczytałam ani jednej książki Mroza, wciąż czekają grzecznie na swoją kolej - czas to zmienić:)

    Sóźnione Wszystkiego najlepszego z okazji imienin ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :* Przeczytaj koniecznie, może też dopadnie Cię Mrozomania ;))
      Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  4. Na "Parabellum" właśnie czekam i coś nie mogę się doczekać, aż kurier mnie odwiedzi. A "Przewieszenie" mam dopiero w planach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem trzymam kciuki, żeby dotarło jak najszybciej :) i czekam na recenzję :)

      Usuń
  5. Przyznaję, mnie też pochłonęła Mrozomania. Po Kasacji, ciągle chcę więcej i więcej. Ubolewam jednak, nad brakiem pierwszej części Parabellum... niestety ebook mnie nie satysfakcjonuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, że dwie pierwsze części kupiłam w zeszłym roku za 14,90 zł. ;)) miałam nosa, teraz podobno jest wielki problem... nie dziwię się, też nie lubię ebooków ;)

      Usuń
  6. Mróz, Gum - fajne nabytki. Ty masz szczęście, bo imieniny w roku masz co najmniej 4-5 razy. :D Miłego weekendu. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Też mi się podobają ;)) Niestety obchodzę tylko raz ;)) Dziękuję i wzajemnie Kamil :)

      Usuń
  7. Wszystkiego dobrego z okazji imienin!

    Imponujący stosik. Mam nadzieję, że Jeffrey Ci się spodoba, bo sama jestem jego ogromną fanką. :)
    _______________

    MAJUSKUŁA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :* Też mam taką nadzieję, może i ja dołączę do fanek, poluję jeszcze na inną książkę tego autora :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Wszystkiego najlepszego, no i gratuluję współpracy:) I oczywiście życzę przyjemnej lektury:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak co roku w Dzień Babci obchodzę swoje... urodziny. :D I Przewieszenie również trafiło wczoraj w moje łapki, dzięki mojemu cudownemu mężczyźnie. ♥

    Tobie przesyłam moc imieninowych serdeczności. :)

    PS. Cudowne zdjęcia! ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To też świętowałaś wczoraj... zatem życzę Ci wszystkiego dobrego, spełnienia marzeń i samych cudownych literackich wrażeń :*
      Dziękuję za życzenia i cieszę się, że i w Twoje łapki trafiło "Przewieszenie" :)

      PS. Dziękuję za miłe słowa! <3

      Usuń
  10. Ja wciąż czekam na swój egzemplarz "Foresta Gumpa". Mam nadzieję, że listonosz nie ugrzęźnie gdzieś w zaspach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest taka możliwość ;) Trzymam kciuki, aby dotarł jak najszybciej :) Cieszę się Aniu, że i w Twoje rączki wpadnie Forrest! Udanej lektury :)

      Usuń
  11. Mroźne imieniny miałaś, wszystkiego najlepszego i wspaniałej lektury.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak! Mróz w książkach i za oknem! ;) Dziękuję bardzo :)

      Usuń
  12. Kochana Agnieszko! Wszystkiego najwspanialszego! I zazdroszczę tylu wspaniałości książkowych :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Joasiu :* Oj, tam... u Ciebie też sama wspaniałości :)) Pozdrawiam :)

      Usuń
  13. Ale ze mnie gapa... Zapomniałam złożyć Ci życzenia imieninowe. A przecież doskonale wiem, kiedy jest Agnieszki, bo ma tak na imię moja siostra. Aguś, wobec tego życzę Ci teraz wszystkiego najlepszego: dużo zdrówka, ogromu czasu na czytanie, mnóstwa inspiracji, ciekawych współprac oraz łączenia tego z udanym życiem rodzinnym i zawodowym. :-) Oby wszystko układało się po Twojej myśli. :-) Zazwyczaj chwalę Twoje zdjęcia, ale tym razem przeszłaś sama siebie. Szczęka mi opadła, jak zobaczyłam to pierwsze zdjęcie stosiku. Jejku, jak ono mi się podoba!!! Przyznam Ci się bez bicia, że jak tylko je zobaczyłam (a było to, jak jechałam do Lidla na zakupy), to wiedziałam, że muszę sobie zafundować dziś jakieś kwiaty. I kupiłam różowe tulipany. Naprawdę potrafisz inspirować. :-))) Miłego weekendu Droga Solenizantko. :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Asiu za przepiękne życzenia <3 Oj, Kochana! Ty to potrafisz poprawić mi nastrój i sprawić, że uśmiecham się do monitora ;)) Dziękuję za tyle życzliwych słów :) <3
      Haha... ja róże też kupiłam w Lidlu, powędrowały do Babci... ale zdążyłam wykorzystać je jeszcze do zdjęcia :) Uwielbiam kwiaty z Lidla, czy Biedronki - tam zazwyczaj kupuję do zdjęć, są tanie, świeże i piękne, a tulipany kocham :)
      Tobie również Asiu życzę wspaniałego weekendu... mój będzie w bajzlu i chaosie... remont trwa na całego! Ciężko czytać i pisać... ale jakoś daję radę ;)) Buziaki Kochana <3

      Usuń
  14. Ja również muszę w końcu kupić chociaż jedną książkę Mroza, bo wiele osób chwali tego autora i jestem ogromnie ciekawa jego twórczości. "Forresta Gumpa" także muszę przeczytać, bo jak na razie oglądałam tylko film ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A od której planujesz zacząć?
      Ja też obejrzałam tylko film, teraz muszę nadrobić zaległość w lekturze :D

      Usuń
  15. Mróz wszędzie, ale trudno się dziwić, skoro to tak fenomenalny pisarz. :) No i Maksiu taki cudowny, radosny. <3 Spóźnione wszystkiego najlepszego z okazji wczorajszych imienin! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co zrobić, trzeba czytać Mroza... ;)) Maksiu uwielbia biały puch... :D
      Dziękuję pięknie za życzenia :) <3
      Pozdrowionka :)

      Usuń
  16. Aaaa kochana wybacz, że dopiero teraz. Ślę spóźnione ale szczere życzenia imieninowe. Wszystkiego najlepszego, spełnienia marzeń, samych cudowności książkowych! 100 lat! :* <3
    Ps. Stosik piękny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale daj spokój Klaudia, nie czuję urazy :) <3 Agnieszka powtarza się w kalendarzu kilka razy w roku, skąd miałabyś wiedzieć, w którym miesiącu wypadają moje ... ;)) Ale dziękuję bardzo Kochana za piękne życzenia! :* <3
      PS. Dziękuję, też mi się podoba ;))
      Pozdrawiam :) <3

      Usuń
  17. Świetne zakupy :) Gratuluję też współpracy z Oficynką, również lubię ich książki i będę wyglądać Twoich recenzji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Dominiko :) Cieszę się bardzo lubię kiedy do mnie zaglądasz :) Każdy Twój komentarz jest dla mnie bardzo cenny :) Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  18. Same wspaniałe książki :) Miłego czytania życzę. I gratuluję współpracy :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ale mnie ten Mróz otacza ze wszystkich stron... MUSZĘ się za niego zabrać, ale ciągle kupno jego książek odwlekam... Co więcej, bardziej intryguje mnie Parabellum, a pierwszej części nie można nigdzie dorwać, co mnie wyjątkowo smuci.

    Gratuluję serdecznie zostania stałym recenzentem Oficynki! Oby tak dalej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż, rzeczywiście panuje istna Mrozomania ;) Mnie udało się nabyć Parabellum, kiedy jeszcze nie było takiej mani na punkcie autora ;)) Mam nadzieję, że gdzieś jednak upolujesz, a może Wydawnictwo wyjdzie na przeciw czytelnikom i wznowi nakład... byłoby to niegłupie :D
      Dziękuję Ci bardzo za gratulacje :) Ta współpraca ogromnie mnie cieszy! :)
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  20. Spóźnione, ale jak najbardziej szczere życzenia imieninowe! Oby każde małe święto przynosiło Ci tak cudowne zdobycze książkowe :) Oczywiście w oczy rzuciło mi się przede wszystkim boskie wydanie "Middlesex"! Będę wypatrywać Twojej recenzji, choć pewnie z Twoimi książkowymi planami ukaże się ona w następnym roku ;) Mam ogromną nadzieję, że zaczaruje Cię tak, jak mnie :) No i oczywiście gratuluję współpracy z Oficynką - niezbyt znam to wydawnictwo, dlatego będę wypatrywać recenzji. A nóż znajdę tam coś dla siebie :)

    Pozdrawiam cieplutko i życzę zaczytanej niedzieli :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za piękne życzenia Olgo! <3 Mam jednak nadzieję, że uda mi się przeczytać znacznie szybciej "Middlesex" :) Bardzo na to liczę Olgo, właśnie na ten stan zaczarowania, zupełnego obezwładnienia czytaną książką... :) <3
      Dziękuję za gratulacje, mam nadzieję, że czym Cię zainteresuję :)
      Również pozdrawiam, u mnie niedziela taka trochę chaotyczna, w wielkim nieładzie, gdyż w moim mieszkaniu trwa remont... :( ale całe szczęście udaje mi się trochę poczytać :) Przyjemnego wieczoru :)

      Usuń
  21. Kocham Forresta, to jedna z pierwszych "dosrosłych" książek jakie czytałam, nie sposób jej zapomnieć. Zapewnia śmiech, nieraz przez łzy i reflekcję nad życiem. Cudo!
    A Mróz, sama wiesz, to mój ulubieniec. Od jutra urządzam mroźny tydzień i będę was zamęczać recenzjami Przewieszenia i Parabellum :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Planuję przeczytać jak najszybciej :) Jak wiesz, znam tę historię wyłącznie z ekranizacji i szczerze mówiąc film oglądałam tak dawno, że już go dokładnie nie pamiętam ;)
      Wiem, wiem... mam nadzieję, że w lutym uda mi się sięgnąć po Mroza, mam jeszcze wyzwanie do wykonania ;)) a póki, co czytam wyłącznie książki w ramach współpracy... z wyzwaniowego stosiku zaliczyłam dopiero trzy książki :(
      Czekam na Twoje mroźne recenzje ;) Pozdrawiam Angeliko :)

      Usuń
  22. Nie będę oryginalna, jeśli powiem, że najchętniej podkradłabym Ci książki Mroza - początki obu serii już mam za sobą, bardzo mi się podobały i teraz czekam z niecierpliwością na okazję do poznania dalszych losów bohaterów. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam za sobą lekturę Ekspozycji, natomiast Parabellum - cała seria czeka na półce na przeczytanie ;) Teraz tylko potrzebny mi czas wolny, aby to ogarnąć ;)

      Usuń
  23. Spóźnione, ale serdecznie uściski imieninowe Ci posyłam. :)
    Wielkie gratulacje, że podjęłaś współpracę z wydawnictwem. :) Niech Ci się pomyślnie układa, a hojność książkowa Oficynki nigdy nie ustaje! :)
    Udanego zaczytania, oby książki ze stosika okazały się wyborną chwilą relaksu. :)
    Pozdrawiam gorąco :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kochana! Za życzenia i gratulacje:*
      Tobie również życzę wybornego zaczytania! Buziaki :)

      Usuń
  24. A to będzie co czytać. Widziałam w kwartalniku "Middlesex" — Jeffrey Eugenides i sama bym chciała ja przeczytać - więc czekam na recenzję :) Oraz gratulację z odjęcia współpracy a to niespodzianka imieninowa Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Middlesex" bardzo mnie intryguje, mam nadzieję, że uda mi się jak najszybciej sięgnąć po ten tytuł :) Dziękuję za gratulacje, niespodzianka była bardzo przyjemna :) Również pozdrawiam :)

      Usuń
  25. Widzę, że dopełniasz kilekcję książek Mroza ;) pozazdrościć ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetne zdobycze! Chciałabym mieć ,,Forresta Gumpa" w swojej biblioteczce!:)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku :)
Będzie mi bardzo miło jeżeli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.
Z góry uprzejmie dziękuję :)