poniedziałek, 10 października 2016

FESTIWAL KRYMINAŁU – AFERA KRYMINALNA – 20-23.10.2016!


Afera Kryminalna to festiwal kryminału, który powstał w 2011 roku z inicjatywy Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Gdańsku oraz gdańskiego wydawnictwa Oficynka. Od 2016 roku Aferę współtworzy Miejska Biblioteka Publiczna w Gdyni oraz tacy partnerzy, jak Miejska Biblioteka Publiczna w Rumi oraz Powiatowa Biblioteka Publiczna w Wejherowie. Od początku swojego istnienia festiwal gościł najznamienitszych twórców kryminału, thrillera i sensacji. Wśród nich są i mistrzowie, i uczniowie, autorzy z wieloletnim dobytkiem literackim i debiutanci, profesjonaliści przekazujący wiedzę wartą wykorzystania w tym gatunku i pasjonaci intelektualnej gry. Bo kryminał to przede wszystkim dobra zabawa, mistrzostwo warsztatu i wiedza.


Zapraszamy do udziału w tegorocznym święcie literatury kryminalnej, które tym razem odbędzie się na terenie Gdańska, Gdyni, Rumi i Wejherowa!



W tym roku zapraszamy na szereg spotkań z takimi osobistościami świata kryminału jak: Marek Krajewski, Mariusz Czubaj, Marcin Wroński, Katarzyna Puzyńska, Janusz Majewski, Bronisław Cieślak... i wielu innych.

Ponadto w planach: kryminalne gry miejskie, gdyński escape room, warsztaty pisarskie, spacery tropem bohaterów kryminalnych, pokazy broni palnej i... napad na bank!


* Materiały promocyjne udostępniam za zgodą Wydawnictwa:


 Chętnie wzięłabym udział w tegorocznym święcie literatury kryminalnej, niestety mieszkam za daleko, ale może ktoś z Was się wybiera? W imieniu Organizatorów oraz Wydawnictwa serdecznie zachęcam! 

4 komentarze:

  1. Szkoda, że tak daleko. Z chęcią bym się wybrała.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj te kryminały... Przypominają się kryminały z dawnych lat (mam na półeczce), które pisał Joe Alex. Ciekawe, czy czytelnicy pamiętają i wiedzą, że to pseudonim Macieja Słomczyńskiego, który przetłumaczył wszystkie utwory Williama Szekspira, ale też Ulissesa... Mieszkał niedaleko ode mnie, na krakowskiej Woli Justowskiej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię kryminały, thrillery, jakiś czas temu miałam taki etap, że czytałam głównie książki w tym gatunku, wyczytałam całego H. Cobena, którego uwielbiałam, D. Browna, L. Gardner, to był ten czas, kiedy pochylałam głowę przede wszystkim nad zagraniczną literaturę rozrywkową ;). Muszę przyznać się do porażki, bo twórczości Joe Alexa nie znam, tym bardziej nie wiedziałam, że pod tym pseudonimem krył się M. Słomczyński... Cóż jest wiele książek, które chciałabym poznać, nie znalazłam jeszcze tylko sposobu na wydłużenie doby ;). Serdecznie pozdrawiam :).

      Usuń

Drogi Czytelniku :)
Będzie mi bardzo miło jeżeli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.
Z góry uprzejmie dziękuję :)