poniedziałek, 7 marca 2016

Wyniki plebiscytu Książka Roku 2015 Lubimyczytac.pl



Co naprawdę lubią czytać Polacy?

Wybraliśmy najlepsze książki 2015 roku. W największym internetowym plebiscycie czytelniczym w Polsce, zorganizowanym przez serwis lubimyczytać.pl, oddano ponad 100 tysięcy głosów. Wśród zwycięzców są m.in.: Małgorzata Halber, Magdalena Grzebałkowska i Stephen King.

O miano Książki Roku ubiegało się 190 książek z 63 wydawnictw. Wśród nominowanych znalazły się tytuły polskich i zagranicznych autorów wydane w minionym roku w Polsce. Czytelnicy lubimyczytać.pl wybrali zwycięzców w 10 kategoriach. Książki Roku zostały przyznane na podstawie głosów i ocen użytkowników największego polskiego serwisu społecznościowego dla czytelników – lubimyczytać.pl. Organizowany po raz pierwszy plebiscyt pokazał na niespotykaną dotąd skalę co naprawdę lubią czytać Polacy.

 - „Już nominacje do plebiscytu wiele nam powiedziały o czytelniczych gustach” – mówi Izabela Sadowska, prezes lubimyczytać.pl. - „Nominowaliśmy książki najczęściej i najlepiej oceniane przez czytelników. A głos tak licznej społeczności jak ta, odzwierciedla, co tak naprawdę czytają Polacy”.

Na dziesięć nagrodzonych książek trzy są polskich autorów. W kategorii literatura piękna zwyciężyła Małgorzata Halber. Na jej debiutancką książkę o walce z nałogiem, czyli „Najgorszego człowieka na świecie” oddano prawie 2 tysiące głosów. Spośród 20 tytułów nominowanych w literaturze faktu najwięcej głosów zdobyła Magdalena Grzebałkowska za „1945. Wojna i pokój”, która opowiada o trudnym dla Polski okresie końca wojny i budowaniu nowego systemu. Czytelnicy portalu docenili także wywiad-rzekę z ks. Janem Kaczkowskim. „Życie na pełnej petardzie, czyli wiara, polędwica i miłość” to pełna szczerości i odwagi historia najpopularniejszego duchownego w Polsce, który od lat walczy z rakiem.

Najlepszym thrillerem okazał się światowy bestseller, czyli „Dziewczyna z pociągu” Pauli Hawkins. Ta psychologiczna powieść pełna zwrotów akcji została doceniona przez polskich czytelników już kilkukrotnie. Najwięcej głosów w całym Plebiscycie zdobyły mrożące krew w żyłach opowiadania jednego z najpopularniejszych współczesnych pisarzy, Stephena Kinga. Jego „Bazar złych snów” to bezsprzeczny zwycięzca w kategorii horror. Miano Książki Roku 2015 otrzymała także powieść „Światło, którego nie widać”, nagrodzonego Pulitzerem Anthony'ego Doerra.

- „Przyjmowaliśmy zakłady w redakcji jak rozłożą się głosy” – mówi Anna Misztak, redaktor naczelna lubimyczytać.pl. - „Plebiscyt pokazał jakie na rynku dominują trendy. Chętnie czytamy kryminały, thriller, sensację, fantastykę, a co bardzo cieszy, także literaturę młodzieżową”.



Społeczność serwisu lubimyczytać.pl wystawiła już ponad milion opinii i oceniła 11 milionów książek. Miesięcznie serwis odwiedza blisko trzy miliony osób. Codziennie dyskutują, komentują aktualności ze świata książki, przeczesują imponującą bazę, uzupełniając swoje internetowe biblioteczki, piszą recenzje, śledzą nowości wydawnicze, a przede wszystkim pochłaniają i kupują książki. Teraz po raz pierwszy mogli przyznać tytuł najlepszych Książek Roku 2015.


Zwycięzcy Plebiscytu Książka Roku 2015 lubimyczytać.pl:
Literatura piękna – Małgorzata Halber, „Najgorszy człowiek na świecie”
Literatura faktu – Magdalena Grzebałkowska, „1945. Wojna i pokój”
Kryminał, sensacja, thriller – Paula Hawkins, „Dziewczyna z pociągu”
Horror – Stephen King, „Bazar złych snów”
Literatura obyczajowa, romans – Colleen Hoover, „Maybe Someday”
Fantastyka, fantasy – Victoria Aveyard, „Czerwona królowa”
Autobiografia, biografia, wspomnienia – ks. Jan Kaczkowski, „Życie na pełnej petardzie”
Literatura młodzieżowa – Gayle Forman, „Wróć jeśli pamiętasz”
Science fiction – Dimitry Glukhovsky, „Futu. Re”
Powieść historyczna – Anthony Doerr, „Światło, którego nie widać”.

 
Szczegółowe wyniki plebiscytu dostępne na stronie www.lubimyczytac.pl/plebiscyt



Osobiście jestem wielką fanką portalu lubimyczytac.pl, odwiedzam od dawna, komentuję, oceniam i czerpię czytelnicze inspiracje. Dzięki tej stronie rozpoczęła się moja przygoda z pisaniem recenzji, a w konsekwencji z blogowaniem! Dziękuję! Cieszę się, że czytelnicy mieli możliwość oddać swoje głosy w tego typu plebiscycie, czy ostatecznie wyniki są satysfakcjonujące? Dajcie znać, czy zgadzacie się z takim wyborem? :). 

PS. Osobiście śledząc listę nominowanych i wyróżnionych odnoszę wrażenie, że ciągle za rzadko sięgam po nowości, albo jest ich tak wiele, że nie nadążam? ;). 

Materiały prasowe otrzymałam i publikuję dzięki uprzejmości Agencji Business & Culture - serdecznie dziękuję! 


16 komentarzy:

  1. Cieszę się, że wygrało paru moich faworytów. A zwycięstwo Małgorzacie Halber za "Najgorszego człowieka na świecie" należało się!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja cieszę się bardzo z wygranej książki księdza Jana,ponieważ sama na nią głosowałam :) Co do reszty wyników, to szczerze pisząc - nie jestem zadowolona - jednakże, niech cieszą się Ci,którzy głosowali na te książki :) Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Koniecznie muszę sięgnąć po "Dziewczynę z pociągu". Głośno było o niej w sieci, ale przez ten cały szał wokół niej, nie zgłębiałam tematu. Skoro została okrzyknięta najlepszym thrillerem i w dodatku ma zabarwienie psychologiczne, to jest to książka dla mnie :D Dziękuję za uświadomienie mi mojego wielkiego błędu związanego z pominięciem owej książki ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Również zaczynałam na lubimyczytac.pl i mam ogromny sentyment do tego portalu. Wyniki plebiscytu już widziałam i choć nie znam wielu pozycji, wiem, co powinnam nadrobić w pierwszej kolejności. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moi faworyci także nie zostali wymienieni, a szkoda :/ chyba żadnej z wygranych książek jeszcze nie czytałam, ale nadrobię to w najbliższym czasie, ponieważ znajduję tu kilka interesujących pozycji.
    Pozdrawiam serdecznie,
    http://gabrysiekrecenzuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Cieszę się, że Stephen King wygrał :) Ogólnie to praktycznie z nikim nie trafiłam ze swoimi głosami.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kilka wygranych mnie zaskoczyło, m.in. "Najgorszy człowiek na świecie" i "Wróć, jeśli pamiętasz"... Cieszę się za to, że wygrała "Dziewczyna z pociągu", bo wywarła na mnie naprawdę duże wrażenie. Super, że zamieściłaś wyniki - dzięki temu w końcu dowiedziałam się, kto okazał się najlepszy. :-) Buziaki. :-*

    OdpowiedzUsuń
  8. No cóż, wygląda na to, że muszę nadrobić zaległości, bo w planach miałam "Dziewczynę z pociągu" i "Światło, którego nie widać". W tym roku nie oddałam żadnego głosu na nominowane książki, a wydaje mi się, że przeczytałam całkiem sporo. Ciekawa jestem, czy w 2016 roku przeczytam cokolwiek, co znajdzie się na liście książek 2016. Pewnie nie, znając moje książkowe wybory i stosikowe zaległości...;)
    Pozdrawiam ciepło! :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Kilku moich faworytów wygrało, co mnie niezmiernie cieszy :)
    Wiesz, myślę, że tych nowości jest aż tak dużo! ;)
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cieszę się, że Czerwona królowa zwyciężyła w kategorii fantastyka, sama na nią głosowałam <3
    Buziaki,
    SilverMoon z bloga Books obsession

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam tylko dwie z tych pozycji ("Zostań..." oraz "Światło...") i co do tego drugiego tytułu zgadzam się w 100% bo była to na prawdę genialna książka.
    Pozdrawiam books--my-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Mnie nowości też bardzo przytłaczają, jest tego tyle, że trzeba by chyba nic nie robić tylko czytać :) większości nominowanych książek po prostu nie zdążyłam przeczytać, chociaż kilka wpadło w moje ręce. Wiedziałam, że wygra ,,Dziewczyna z pociągu" chociaż na nią nie głosowałam, bo nie zrobiła na mnie dużego wrażenia :) Uwielbiam LC !

    OdpowiedzUsuń
  13. Znam wyniki :) i przyznam się, że ŻADEN mój typ nie wygrał! Posiadam "Dziewczynę z pociągu" i czytałam, że odnosi różne opinie, że jest przereklamowana itd. dlatego tym bardziej się dziwię, że wygrała. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Małgorzata Halber swoją książką zdobyła moje serce. Nie była to łatwa podróż, czasami budziła trwogę, czasami melancholię, ale dała mi też nadzieję.

    OdpowiedzUsuń
  15. Cztery z tych książek chciałabym przeczytać, a dwie już czytałam :D

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku :)
Będzie mi bardzo miło jeżeli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.
Z góry uprzejmie dziękuję :)